KOBİDER: Mecliste konu ve önemine göre komisyon
kurulmamalı
KOBİDER BAŞKANI NURETTİN ÖZGENÇ: "YENİ
ANAYASA KONUSUNDA EŞİT ÜYE, 4 BAKAN KONUSUNDA İSE PARTİLERİN VEKİL SAYISINA
GÖRE KOMİSYON KURULMASI HAKKANİYETE AYKIRIDIR."
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği
(KOBİDER) Genel Başkanı Nurettin ÖZGENÇ, 17-25 Aralık yolsuzluk ve rüşvet
soruşturması kapsamında 4 eski bakan hakkında kurulan Meclis Soruşturma
Komisyonu, dün Yüce Divan oylaması için toplandı ve kararını verdi. Komisyon oy
çokluğuyla bakanların "Yüce Divan'a
sevk edilmemesi" yönünde karar aldı. Sayısal çoğunluğu elinde
bulunduran iktidar partisi üyelerinin oylarıyla 4 eski bakanın Yüce Divan'a
gönderilmesi talebi reddedildi. Buraya
kadar her şey normal kabul edilebilir garip olan Anayasa Uzlaşma Komisyonunda
TBMM’de temsil edilen dört siyasi partinin, üçer üye ile eşit biçimde temsil edilmesidir.
Çünkü yeni anayasayı yazmak üzere TBMM’de temsil
edilen dört siyasi parti üçer üye ile eşit biçimde temsil edilirken, yolsuzluk
ve rüşvetle suçlanan 4 eski bakanın Yüce Divan'a gönderilip gönderilmemesine
karar verecek olan Meclis Soruşturma
Komisyonunda 9 AK Parti, 4 CHP ve 1 MHP'li üye olması hakkaniyete uygun mudur?
Gerçi bu konu tamamen TBMM'nin işi dolayısıyla Meclis
Soruşturma Komisyonunda nasıl ve ne şekilde karar alındı ve ilgililerinin Yüce
Divan'a sevki konusunda son kararı Meclis Genel Kurulu verecek. Nihai karar
Meclis Genel Kurulu'nda yapılacak gizli oylamayla belli olacak nasıl bir sonuç
çıkar onu tarih yazacaktır.
Benim
vurguladığım mesele ise Anayasa Uzlaşma Komisyonunda neden her partiden 3'er
eşit üye alınarak kurulmasınadır. Yeni anayasa konusunda neden diğer
komisyonlarda olduğu gibi davranılmamıştır?
Yeni Anayasa konusunda ilk bakışta iktidar partisinin
Anayasa Uzlaşı Komisyonuna diğer partiler gibi 3 üye vermesi taviz kar bir
yaklaşım olarak görülse de reel anlamda
gerçeğe aykırı olduğunu daha önceki açıklamalarım da belirtmiştim. Şöyle
ki; Ak parti yeni anayasayı gerçekten yapmak istiyorsa meclisteki milletvekili
sayısına göre temsilci vermeliydi. İktidar partisinin diğer partiler kadar üye
vermesi bu işin olmayacağını göstermiştir.
Demir
tavında dövülür, bir dahaki dönem geç olabilir
Vaatler verilerek insanların hayalleriyle siyasi menfaatler
için oynayıp sonra pardon yapamadık bir daha ki dönem yapılabilir demek ne
kadar ahlaki olabilir? Başta iktidar
partisi AK parti olmak üzere CHP, MHP ve diğer parti açısından da bu işin mazur
görülür hiç bir tarafı yoktur.
Kanun çıkarılırken çoğunluk gerekirken Anayasa yapmak
için neden gerekmiyor? Meclisten oylama
sonucu çıkan kanunlar AK Parti yasası olmuyorsa aynı şekilde yeni Anayasa
yapıldığında Ak Parti anayasası olmayacaktır. Sayısal çoğunluk için
birileri bir şeyler söyleyebilir önemli olan halkın söylemesidir. Ayrıca varsın
kim ne derse desin referandumda halk size yeni Anayasa için "Evet " oyu vermiştir. Şimdi
yapamadık, olmadı kısmetse başka bahara demek olmaz.
Keza
oluşturulan Anayasa Uzlaşma Komisyonuna iktidar partisiyle kendi sayısın yüzde
10 dahi etmeyen meclisin en küçük partisinin 3'er üye vermesi yanlıştır. Böyle bir uygulama bu işin olmayacağının
bariz göstergesidir. Bu örnekten hareket ile yeni anayasa komisyonu tekrar
kurulmalı ve partilerin milletvekili sayısına göre oluşturulmalı. İktidar ve
muhalefet partileri yeni anayasa konusunda vatandaşa verilen sözlerini tutmalı
ve çalışmalara hızla devam etmeli aksi halde bunun vebalinden kurtulamazlar.
Yeni Anayasa sürecinde en büyük görevin hükümet
partisine düşmektedir. Yeni Anayasa
konusundaki son gelişmelerin baş aktörünün AK parti olduğu bilinen bir gerçektir. Hükümet bir an önce yeni anayasa çalışmalarını
başlatmalı. İktidar partisi
yetkililerinin yaptığı gibi, sadece partilere çağrı yaparak kendi ayağındaki
topu taca atmak olmamalı.
Her fırsatta “ileri
demokrasi” diyen her şeye kâdir ve muktedir AK parti, istese yeni yılda
yeni bir anayasa yapılabilir.