KOBİDER: Hükümete
yasa çağrısı yapıyoruz
KOBİDER: Hükümet
yasa tasarısına sahip çıkmalı
KOBİDER: Hükümete
yasa tasarısına sahip çık çağrısı yapıyoruz
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği
(KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç, Yeni silah yasası daha
fazla bekletilmeden çıkarılmalıdır. 60.Hükümet tarafından hazırlanıp TBMM’ye gönderilen
silah ruhsatlarını yeniden düzenleyen Yeni silah kanunu tasarısı neden
çıkmıyor? Yasasının çıkmamasının nedeni
'tepki alırız' endişesi mi?
Hükümet kendi
hazırladığı düzenlemeye sahip çıkmalı. Ayrıca iktidar ve muhalefet partilerine
tekrar sesleniyoruz: Yeni silah kanun tasarısı için adım atmak için daha fazla
beklemeyin çağrısı yapıyoruz.
Zira, üzerinde sil baştan alt komisyon
çalışması yapılan tasarı ancak Haziran ayı sonunda İçişleri Komisyonu gündemine
gelebildi. Kaldı ki, Meclis’in 2 dönemdir üzerinde çalıştığı ancak yeni silah
yasa tasarısının bir türlü Genel Kurul gündemine indirilmemesi manidardır.
Yeni silah kanun tasarısı neden ve niçin rafta bekletiliyor?
Yenilenmeyi kim veya kimler engelliyor? Milyonlarca kişinin beklediği yasa neden çıkmıyor? Yeni
silah yasa tasarısı ne oldu? Yeni
silah yasası çıkmayacak mı ? Hükümete yasa çağrısı
yapıyoruz. Yeni silah
yasası daha fazla bekletilmeden çıkarılmalıdır.
Keza yeni silah yasa tasarısı 5 yıldır Meclis’te
yasalaşmayı bekliyor. Hemen hemen her kesimden insanların merakla
beklediği yasa ile ilgili sürekli
erteleme yapılması kafalarda bazı şüpheler oluşturuyor. Net olarak yeni
silah yasası şu tarihte çıkacak diye bir
şey maalesef yok. Hükümet 2013 Nisan ayında düzenlemeyi yasalaştırmak için
yeniden adım attı ve tasarıyı yeniledi fakat yasalaşması için nihai kararın
hala verilemediği görülüyor.
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç; Emniyet Genel Müdürlüğü'nün
"Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile
Diğer Aletler Hakkında Kanun"da köklü değişiklikler öngören tasarı
taslağı hazırladığı biliniyor. Halen alt komisyonda olduğunu bildiğimiz Silah
Kanunu Tasarısı'nın burada görüşülüp tasarı ve tekliflerin olgunlaştırılması
yönünde daha detaylı ve teknik çalışma yapıldıktan sonra bir an önce TBMM genel
kuruluna sunulmalı.
Hakeza Türkiye'nin son 11 yılda yüzyıllık siyasi, ticari ve
toplumsal sorunlarının çözümü yönünde olumlu çalışmalar yapan ve bunların pek
çoğunun yasalaşmasını sağlayan TBMM üyeleri Kamuoyunun ivedilikle beklediği bu
sorunu da çözmeli.
Nitekim daha önce 60.Hükümet tarafından hazırlanıp TBMM’ye
gönderilen silah ruhsatlarını yeniden düzenleyen "Yeni Silah Kanunu
Tasarısının" 23. dönem Meclis gündeminin yoğun oluşundan dolayı görüşmeye
açılamayıp kadük hale gelen tasarı geri çekilmişti. Her sorumlu STK'lar gibi
bizlerde, vatandaşın yasa dışı yollardan silah edinmesine karşıyız. Ancak
yasadışı silahlanmanın yerine eğitimli, yasal, kontrollü bir silahlanmadan
yanayız. Fakat mevcut yasa ile ruhsatsız kaçak silahlanmaya davetiye
çıkarılıyor. Ayrıca gelişmekte olan silah sanayimizin bu yasa çıkmaması halinde
önemli darbe alacağı kanaatindeyiz.
Aslında silah olayı bazı kesimler tarafından maksatlı olarak
abartılıyor ve amacından saptırılıyor. Sanki işportadan çakı, bıçak alınır gibi
tabanca,tüfek alınacak yok öyle bir şey bir kere silah almak için üç - dört bin
lira para lazım. Ayrıca devlete ruhsat harcı için silahın modeline göre bir-bin
beş yüz civarında toplamda beş bin lirayı aşkın para ödemek lazım, bu kadar çok
parayı verip te silah alabilecek kaç bin kişi var. Dolayısıyla "Silahlanıyor muyuz" diye
toplumu kaygılandırmanın kimseye faydası olmaz.
Nurettin Özgenç; basına yansıyan verilere göre ülkemizde her 100
kişiden onunda ve her üç evin birinde tabanca,tüfek mevcut ama bunların yüzde
90'nı ruhsatsız. Suçların büyük bölümü de zaten ruhsatsız silahlar ile
işleniyor. Ruhsatlı olursa suç işlenmeyecek çünkü bilir ki ruhsatım elimden
alınır. Yapılan araştırmalarda olayların yüzde 90'nı ruhsatsız silahlar ile
işleniyor. “Bana yan baktı çektim
vurdum”, “küfür etti dayanamadım”, "paramı vermedi bende kafasına
sıktım" “el kol hareketi yaptı, gerisini hatırlamıyorum” gibi
yüzlercesi yazılabilecek sebeplerle sokakta, barda, pavyonda olaylara karışan
silahların çoğunluğu ruhsatsız silahlarla işlenmiş olduğu kayıtlarda
görülebilir. Ruhsatlı silahlarla olaylara karışanlar veya suç işleyenler de
muhakkak olmuştur ama bunların sayısı diğerlerine nazaran çok azdır.
Türkiye de yasal yollardan
silah edinmenin zorlaştırılmasından dolayı ruhsatsız silahlanma ruhsatlı
silahlanmadan çok daha fazladır. AB ülkelerin
de vatandaşların yasal yollarla ruhsatlı silah edinmeleri son derece kolay ve
basittir. Ayrıca gelişmiş ülkelerde silah edinmek anayasal vatandaşlık
hakkıdır.
Silah ruhsatı almak hususunda mevcut yönetmelik ve mevzuatlar
öncelikli meslek sahiplerinin silah edinmesine engel oluşturmaktadır. Malumunuz
olduğu üzere bundan 60 yıl önce 1953 yılında çıkarılan ateşli silahlar ve
bıçaklar ile ilgili diğer aletler hakkında geçerli olan 6136 sayılı kanun ve
yürürlükteki yönetmelik artık günümüze hitap etmemektedir. Bu nedenle mevcut
silah kanununun baştan aşağı revize edilmesi gereklidir.
Hükümete
yönelik darbeye teşebbüsten ceza alanlar
mazbata alabiliyor ama tazminattan yargılananlar silah ruhsatı
alamıyor!
Silah almaya haiz olan kişiye şayet bir davadan ötürü
yargılanıyorsa davası süreci sonuçlanmadan silah bulundurma ruhsatı verilmemesi
peşinen suçlu olarak görüldüğü anlamı taşır. Bu uygulama yanlıştır. Ayrıca
"Yargı kararı olmadan, hiç kimse suçlu ilan edilemez!" ilkesine
aykırıdır.
Silah taşımak veya
bulundurmak izni vermek bir imtiyaz değil, ihtiyaçtır!
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç; bize göre vatandaşın can ve mal
güvenliği için evinde,işyerinde silah bulundurma ve konumu itibariyle
işadamları,işletme sahipleri üzerinde taşıma hakkı olmalıdır. Gecekondulaşmayı
önlemek için Kentsel dönüşüm hamlesi başlatan Türkiye, silah konusunda
vatandaşını yasa dışı yollara itmemeli.
Can güvenliklerinin ciddi tehdit ve tehlikelerle karşılaşması
muhtemel işletme sahip ve yöneticilerine yani silah ruhsatı almaya öncelikli
mesleklerden olanlara silah ruhsatı alımının zorlaştırılmasını doğru
bulmuyoruz. Bunu kolaylaştırmak gerekirken iyice zorlaştırılmasına anlam veremiyoruz.
Dolayısıyla bunu gayrı resmi yollardan temin etmesi yerine yasal
yollardan alması hem ekonomiye katkısı olur, hem de silahın kayıt altında
olmasından ötürü silahla işlenen suçlarda düşüş olur.
Özgenç; zamanımızda bir çok şeyin kayıt altına alınması
planlanırken silah hususunda tabanca,tüfeklerin ve bunların mermilerinin kayıt
dışı tutulması yani yasa dışı yollardan yurdumuza kaçak olarak giren silahların
önlenebilmesi ve kayıt altına alınabilmesi adına çıkarılmak istenen Yasa
Tasarısına karşı olunması maksatlıdır.
Yeni Silah Yasa Tasarısında ruhsatlı silah edinilmesine karşı
olmak; evlilik yerine yasak ilişkiyi, tescilli araç yerine sahte plakalı
aracı,bandrollü ürün yerine korsan ürünü,damalı taksi yerine korsan
taksiyi,kayıtlı ekonomi yerine merdiven altı ekonomiyi,yasal inşaat yerine
gecekondu yapılmasını istemek ve önermek anlamına gelir.
18 yaşındaki gencimize ülkenin geleceği için oy hakkı tanınıyor ve
20 yaşına geldiğinde askere alınıp eline yarı otomatik tüfek verilip sınır
bekçiliği yaptırılıyor ama iş kuş tüfeği ruhsatı almaya gelince yaşı sorun
haline getiriliyor.
İktidar ve muhalefet partilerine tekrar sesleniyoruz: Yeni silah kanun tasarısı için adım atmak için daha fazla beklemeyin...