KOBİDER: Trabzon'a
demiryolu ne zaman gelecek?
KOBİDER: Trabzon'a tren
gecikiyor, yoksa hiç gelmeyecek mi?
KOBİDER: Muhteşem
Süleyman'ın Şehrine Demiryolu yapılacak mı?
Küçük
ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç,
Başbakan Erdoğan geçen hafta sonu Erzurum'a hızlı tren müjdesi vererek
"Hızlı tren Erzurum'a geliyor. Hızlı trenin İstanbul'a gelmesiyle modern
bir yaşama kavuşacaksınız" dedi. Dünde Ankara-Eskişehir yüksek hızlı tren
hattının 2009'da işletmeye alındığından ve Türkiye'yi, Ankara'yla birlikte
dünyada yüksek hızlı tren işletmecisi ülkeler ligine yükselttiklerini
belirterek, "Yunus Emre ile Hacı Bayram'ı yüksek hızlı trenle buluşturduk"
dedi. Halkımızda bu gelişmelerden fevkalade memnuniyet duymaktadır.
Fakat
Türkiye'deki Yüksek Hızlı Tren hatları (inşaat hâlinde ve plan aşamasında
olanlar dahil) iller arasında Trabzon-Erzincan Demiryolu Projesinin esamisi
dahi okunmamaktadır. "Başlamak, bitirmenin yarısı" derler. Planlı
programlı, aklı başında bir başlangıç yapmak gerçekten de bitirmenin yarısıdır.
Bu düşünceden hareketle ihalesi ileriki yıllara kalsa da Trabzon-Erzincan
Demiryolu Projesinin sembolik olarak rayları döşenip ilk ray kaynağını
Başbakanız Recep Tayyip Erdoğan yapmalı. Böylesine büyük ve önemli bir projenin
somut adımı atılmalı.
Fatih
Sultan Mehmet’in fethettiği, Kanuni Sultan Süleyman’ın doğduğu, Yavuz Sultan
Selim’in Valilik yaptığı Trabzon şehrimizde çağın gereği olan demiryolu
imkanından faydalanmalı.
KOBİDER
Başkanı Nurettin Özgenç, Yüksek Hızlı Tren ile yurdun pek çok şehirleri
tanışmış oldu.Bazılarının da tanışması çok yakın ama Doğu Karadeniz hala
Trabzon -Erzincan Demiryolu Projesi hayaliyle yaşıyor. Fakat bu konuda kayda
değer bir bir gelişme olmadığını görünce de "Hızlı tren gecikir, belki hiç gelmez!" endişesi taşıyorlar.
Vizyonu
ve misyonu demiryollarını öncelikli tercih edilen bir ulaşım sistemi haline
getirmek ve ülke kalkınmasının lokomotif gücü olmak. Mevcut şebeke ve
araçlarını hizmete hazır tutmak, gerektiğinde yeni hatlar ve bağlantı hatları
inşa etmek, diğer ulaşım sistemleri ile beslemek ekonomik, güvenli konforlu ve
çevreye duyarlı taşıma hizmeti sunmak olan Türkiye Cumhuriyeti Devlet
Demiryolları(TCDD) dolayısıyla hükümetimiz Trabzon -Erzincan Demiryolu
Projesini de hayata geçirmeli.
Başbakan
Erdoğan, Ankara-Eskişehir yüksek hızlı tren hattının 2009'da işletmeye
alındığını, Türkiye'yi, Ankara'yla birlikte dünyada yüksek hızlı tren
işletmecisi ülkeler ligine yükselttiklerini belirterek, "Yunus Emre ile Hacı Bayram'ı yüksek hızlı trenle
buluşturduk" dedi.
İstanbul-Ankara
yüksek hızlı tren hattına ilişkin test ve sertifikasyon çalışmalarının
sürdüğünü belirten Erdoğan, Ankara-İzmir, Ankara-Sivas, Erzincan, Bursa, Konya,
Karaman yüksek hızlı ve hızlı tren projeleriyle ülke nüfusunun yarısını
barındıran 17 ili, Ankara merkezli olarak bu güzel hizmetle buluşturduklarını
anlattı.
Aynı
şekilde Ankara'nın yüksek hızlı tren garına ihtiyaç duyduğunu bildiren Erdoğan,
"Ankara'da mevcut gar kompleksi içine oradaki, tarihi dokuyu muhafaza
ederek, günde 50 bin yolcu kapasiteli bir yüksek hızlı tren garı yapıyoruz.
Avrupa'nın en büyüğü olacak bu garı bir sosyal yaşam merkezi konseptinde
tasarladık, ihale süreçleri tamamlandı, yakında inşaatına başlıyoruz" diye
konuştu.
KOBİDER
Başkanı Nurettin Özgenç, Medeniyetin olmazsa olmazı olan demiryolları ağının
genişletilmesi,modernize edilmesi ve yüksek hızlı trenlerle donatılmasından
ülke insanı olarak gurur duyduk ve mutlu olduk.
Hükümetin
, ulaştırma sektöründe ve demiryolu
taşımacılığına yönelik yatırımlarına verdiği önemin bilincindeyiz. Bundan 10
yıl öncesine kadar ulaştırma alanında hemen hemen esamisi okunmayan demiryolu
taşımacılığı 2003 yılından itibaren Ak parti hükümetleri tarafından bir devlet
politikası olarak kabul edildi. Ve o tarihten bu yana demiryolu taşımacılığı
yepyeni bir boyut kazandığı herkesin malumudur.
Ancak
Erzincan'dan başlayıp Gümüşhane'den Trabzon'a ulaşılacağı ve Karadeniz'in GAP,
Suriye ve Irak ile bağlantısının sağlanacağı açıklanan "Erzincan-Trabzon
Demiryolu Projesi"ni bölge halkı olarak merak etmektedir:
* Böyle bir proje var mı?
* Varsa ne zaman
gerçekleştirilecek?
* Yapılması planlanan 252
kilometrelik Trabzon-Of-Bayburt- Erzincan Demiryolu Hattı Projesi hangi
aşamadadır?
Nitekim
görünürde gözle görülür bir şey yok. Ülkemizin mevcut koşullarda bu projeleri
gerçekleştirebilecek duruma gelmesine rağmen “Demiryolu projesinin hayata
geçirilmesinin önemli bir nedeni olmadığı kanısındayım. Biz KOBİDER olarak bu
konunun takipçisiyiz. Bölgenin bir asırdır en önemli beklentisi haline dönüşen
ve bölgesel kalkınmamızın lokomotifi olacak olan Erzincan-Trabzon Demiryolu
Projesi konusunda hassasiyetimiz sürüyor.
Türkiye'deki
Yüksek Hızlı Tren hatları (inşaat hâlinde ve plan aşamasında olanlar dahil)
iller arasında Trabzon-Erzincan Demiryolu Projesinin esamisi dahi
okunmamaktadır.
Gerek
tamamlanan projeler ve inşaatı devam eden hatlar, Ankara - Eskişehir, Ankara -
Konya Eskişehir- Pendik ( İstanbul ) Ankara - İzmir, Ankara - Sivas ve Bursa -
Bilecik hatları gerekse planlama
aşamasında olan projeler , Ankara -Antalya- Alanya, Ankara - Kayseri, İstanbul
- Edirne - Kapıkule - Bulgaristan sınırı, Ankara - Samsun, Konya - Kütahya ve Ankara - Mersin isimleri arasında
Trabzon-Erzincan Demiryolu Projesinin isminin dahi bulunmamasını anlamış
değiliz.
KOBİDER
Başkanı Nurettin Özgenç, Hükümet Türkiye'yi dünyanın 8. yüksek hızlı tren
işletmecisi seviyesine yükselterek hızlı tren hatlarının Türkiye'yi baştan başa
dolaşması hedefi kapsamında çalışmalar tüm
hızıyla ilerken Trabzon-Erzincan Demiryolunun ilk ray kaynağının da
Başbakan tarafından yapılmasını bekliyoruz.
KOBİDER
olarak bizlerinde dahil olduğu Trabzon-Erzincan Demiryolu Platformu ve bu işe
gönül vermiş tüm STK'lar olarak böylesine elzem bir konuda talebimizi açığa çıkarıp arzumuzu kollektif
bir şekilde daha yüksek sesle seslendirmeliyiz. Güzergâhı netleşen
Erzincan-Gümüşhane-Trabzon Demiryolu yapım ihalesinin daha erkene alınması için
tüm gayretimizi göstermeliyiz.