KOBİDER/ÖZGENÇ: Trabzon-Erzincan Demiryolu
Projesi Ne Oldu?
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Derneği (KOBİDER) Başkanı
Nurettin Özgenç; Geçtiğimiz hafta pazar günü Ankara Arena Spor
Salonu'nda Türkiye'nin
önde gelen sivil toplum kuruluşlarının davetli olduğu Ak Parti 4. Olağan Büyük
Kongresi'ne dernek olarak bizlerde katıldık. Başbakan Erdoğan, Türkiye'nin
ulaşımına dair yapılan ve yapılacak
önemli projelerden bahsetti ama Trabzon-Erzincan Demiryolu Projesinden
bahsetmedi.
Başbakan R. Tayyip
Erdoğan, Geçtiğimiz hafta pazar günü Ankara Spor Salonu'nda düzenlenen partisinin
4. Olağan Büyük Kongresi'nde iktidarları döneminde yapılan icraatlar hakkında
bilgi verdi. Başbakan
Erdoğan, Türkiye için çok güzel olabilecek ufuk vaad eden projeler anlattı. Türkiye'nin
ulaşımda modernleştiğine dikkat çeken Erdoğan, ulaşımda tarihi adımlar
atıldığını, bölünmüş yollarda 20 bin kilometrenin aşıldığını ve hızlı tren
çalışmalarının hızla sürdüğünü dile getirdi. Erdoğan, 3. köprü çalışmalarının
devam ettiğini, Marmaray'ın gelecek yıl açılacağını ve Kanal-İstanbul
Projesi'nin proje hazırlıklarının bitmek üzere olduğunu bildirdi. Ayrıca Karadeniz'i
Doğu'ya ve Güneydoğu'ya yaklaştıracak olan Ovit Tünel'inden de söz etti. Hatta
bazı projeler için tarih vererek, Kızılay-Çayyolu ve Batıkent-Sincan metrosunun
2013, Tandoğan-Keçiören metrosunun da 2014'te devreye gireceğini bildirdi.
Ancak Trabzon-Erzincan Demiryolu Projesinden hiç söz etmemesi şaşkınlığa neden
oldu.
Nurettin Özgenç; Zamanın en etkin biçimde
kullanılması ihtiyacı, karayolu ulaşım araçlarının çevreye verdiği zararların
en aza indirilmesi ve diğer taşıma modlarına göre demiryolunun daha güvenilir
bir ulaşım aracı olduğu aşikardır. 2003 yılından itibaren AK parti
hükümetlerinin demiryollarını yeniden devlet politikası haline getirmeleri
sayesinde, demiryolu ile yolcu taşımacılığının en önemli bölümünü teşkil eden
Ankara-İstanbul hattında yapılan seyahat süresinin kısaltılması kaçınılmaz bir
şekilde gündeme getirilmiştir. Ayrıca Ankara, Eskişehir, İstanbul, Konya,
İzmir, Sivas ve Bursa gibi yolcu potansiyeli ve nüfus açısından ülkemizin büyük
kentlerini birbirlerine bağlayacak olan koridorlarda hızlı tren hatlarının
yapılması için çalışma başlatılmıştır.
Lakin Başbakan Trabzon'da
yapılacağını duyduğumuz yüksek potansiyeli ve nüfus
açısından azımsanmayacak kadar büyük ve turizm açısından önemli olan Trabzon-Erzincan Demiryolu'nu anlatmadı mesela.
Halkın ve memleketin hayrına olabilecek projelerden bahsedildiği ortamda Doğu
Karadeniz için büyük önem arz eden demiryolundan söz edilmemesi hayal
kırıklığına uğrattı. Doğu Karadeniz Bölgesinin
büyükşehir olmaya namzet illerinden Trabzon bu imkandan mahrum tutulmuştur.
Başkan Özgenç,T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı
ve bakanlığa bağlı T.C. Devlet Demiryolları (TCDD) resmi web sitesinde, Ankara-Sivas Hızlı Tren hattı, Ankara-İstanbul
Hızlı Tren Hattı, Ankara-İzmir Hızlı
Tren Hattı, Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli Hızlı Tren Projesi yer
alırken büyük umutlarla ilk ray kaynağının yapılmasını beklediğimiz Trabzon-Erzincan
Demiryolu Projesi'nin TCDD'nin "Planlanan Hızlı
Tren Hatları", "Yüksek Hızlı Tren Projelerimiz" ve "Diğer Projelerimiz" bölümünde yer
almamaktadır.
Özellikle yapılması yönünde
kararlı ve ısrarla sürdürdüğümüz bu hususta gayretli çalışmalarımızın emaresini
görememekten epeyce kaygılandık. Bu konuda ilgili bakanlığa ve TCDD'ye resmi
müracaatta bulunarak Trabzon-Erzincan Demiryolu Projesinin akıbetiyle ilgili
sorular sorduk.