KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç, Hükümetin
eğitim reformunu desteklediklerini belirterek, "Türkiye'nin ihtiyaç
duyduğu 4+4+4 sisteminde geri adım atılmamalı" dedi.
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler
Derneği (KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç, Hükümetin eğitim reformunu
desteklediklerini belirterek, "Türkiye'nin ihtiyaç duyduğu 4+4+4
sisteminde geri adım atılmamalı.
Gelişmiş AB ülkelerinde meslek liselerine giden öğrenci sayısı ortalama
olarak yüzde 70, düz liseye gidenler ise yüzde 30 civarındadır. Biz de ise tam
tersi bir durum söz konusudur. Esas olarak bu durum sorgulanmalıdır. Çıkarılan
yaygaranın nedeni şudur; 4 yıldan sonra bir kesinti, çocuklarda dini eğitimi
artırır endişesidir. 'Çocuk gelin çocuk işçi' bu işin bahanesidir." dedi.
Özgenç, yaptığı açıklamada, zorunlu
eğitimin "4+4+4" şeklinde kesintili olarak 12 yıla çıkarılmasını
öngören yasa teklifine karşı bazı çevrelerce "koro halinde çocuk gelinler
ve çocuk işçileri artırır" şeklinde uydurma bahaneler ile karşı
çıkıldığını anımsattı.
Anlam verilemeyen bu tepkilerin her yasa
çıkarılmasında alışkanlık haline geldiğini ifade eden Özgenç, "Bilindiği
gibi geçen dönemde de bazı yasalar gereksiz ve yersiz itirazlar üzerine kadük
kalmıştı. Önerilen her yasa teklifine her kesimden itirazlar gelebilir fakat
amacından saptırılıp hizmet etmesine engel olmamalı. Türkiye'yi ilgilendiren
konularda bir takım çevrelerin değil halkın talepleri dikkate alınmalı"
dedi.
Özgenç, Türkiye'nin çok genç bir nüfusa
sahip olduğunu, ülkenin en önemli problemlerinden birinin eğitim olduğuna
inandıklarını, eğitimde zaman zaman meslek liselerine yönelik özel puan
uygulaması ve katsayı farklılığı gibi çok büyük haksızlıklar yapıldığını
vurguladı.
Sorunları aşmanın en önemli yolunun,
gençleri iyi eğitmekten geçtiğini, KOBİDER olarak eğitim kalitesinin artmasına
zorunluluk olarak baktıklarını, bu nedenle "4+4+4" eğitim sistemini
desteklediklerini anlatan Özgenç, şunları kaydetti:
"Ancak bazı çevrelerin 12 yıllık kesintili
eğitimin kız çocuklarını okuldan kopartacağı yönündeki eleştirileri üzerine
Meclis Milli Eğitim Alt Komisyonu'nun '4+4+4' formülünde yeni bir düzenleme
yapmasını anlamış değiliz. Önerilen formül için halkın ekseriyetinin endişesi,
kaygısı ve çekinceleri yok. Malum çevrelerin ideolojik sıkıntıları var. Şimdi
burada halkın büyük çoğunluğunun beklentilerine cevap verme yerine bir takım
kuruluşların arzuları yönünde hareket edilmemeli.
28 Şubat'taki darbeci rolünü sorgulamayan
o dönemde dayatmayla çıkarılan 8 yıllık zorunlu eğitimin destekçisi olan ve 28
Şubat postmodern darbesinin ekonomiye verdiği zararları dile dahi getirmeyen
bir derneğin, 4+4+4 formülüne itiraz etmesinin amacı belli. Ülkenin en elzem
meselelerinden biri olan referandumda çıkarları için bitaraf olanlar üzerlerine
vazife olmayan konularda taraf olmaktadır. Sanayi de ticarette söz söylemesi
gerekenler 70'li yıllarda olduğu gibi başta hükümeti ve kamuoyunu etkilemeye çalışıyorlar.
Türkiye'nin ihtiyaç duyduğu 4+4+4 sisteminde geri adım atılmamalı."
-"8 yıllık zorunlu eğitim çırak
yetişmesine engel olmuştur"-
Özgenç, 8 yıllık kesintisiz zorunlu
eğitimin çıraklık kültürünü bitirdiğini savunarak, "Çırak olmadan kalfa
olunamaz. Atasözünde olduğu gibi ağaç yaşken eğilmeli. Günümüzde 15 yaşına
gelmiş bir çocuk anne babasının dahi sözünü dinlemeyebiliyorken kalfanın veya
ustanın sözünü dinler mi- Meslek edindirmek için çıraklık yaşının 11 olması
gerekir. 14 yaşında mezun olan çocuk, yaşken eğilmediği için ne kendine ne de
ülkesine verimli olamayacaktır" dedi.
Özgenç, KOBİDER olarak yıllardır üstüne
basa basa ilk ve ortaöğretimin 12 yıla çıkmasını en başından beri
savunduklarını, uygulanmakta olan 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitimden dolayı
çırak yetişmediğini defalarca anlattıklarını söyledi.
Bu hususta defaatle açıklamalarda
bulunduklarını, 8 yıllık kesintisiz eğitimin ortaya çıkaracağı sorunları dile
getirdiklerini ve 5+3 kesintili zorunlu eğitim modelini önerdiklerini anımsatan
Özgenç, şöyle devam etti:
"TBMM gündemindeki kanun teklifinin,
ortaya atılan iddiaların aksine fevkalade önemli bir gelişmeye yol açacağını
belirtmiştik. Türkiye'nin eğitimde reform sayılabilecek bu tür düzenlemeye acil
ihtiyacı olduğunu yeni sistemin mesleki eğitimi öne çıkaracağı için
desteklenmesi gerektiğini ifade etmiştik.
Gelişmiş AB ülkelerinde meslek liselerine
giden öğrenci sayısı ortalama olarak yüzde 70, düz liseye gidenler ise yüzde 30
civarındadır. Biz de ise tam tersi bir durum söz konusudur. Esas olarak bu
durum sorgulanmalıdır. Çıkarılan yaygaranın nedeni şudur; 4 yıldan sonra bir
kesinti, çocuklarda dini eğitimi artırır endişesidir. 'Çocuk gelin çocuk işçi'
bu işin bahanesidir."