KOBİDER. KÜÇÜK ve ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELER DERNEĞİ
      Anasayfa Hakkımızda Faaliyetler Üyelik Kobider Haber Albüm İletişim  
Başkanın Mesajı
Kobi Destek Bilgi
İşletme Mevzuatı
2009 Fuar Rehberi
Yararlı Linkler
Fotoğraflar
Cumhurbaşkanlığı Külliyesi,Cumhuriyetin 92.Yıldönümü Kutlaması 2015 Gazianteo Gazeteciler cemiyeti 2009 istanbul sanayi odasi kongresi Ford 2010 Dunya Tv Gaziantep 2010 Sudan heyeti 2012 Turk Ticaret Kanunu Haberturk
2012 Çevre ve Şehircilik Bakan yrd. Muhammet Balta, Saffet Gençmehmetoğlu, Nurettin Özgenç Kobider Başkanı,Kağıthane Belediye başkanı ve Sudan Başkonsolosu 29 EKIM 2010 CANKAYA KOSK'UNDE VERİLEN RESEPSIYON DA CUMHURBASKANIMIZ ILE NURETTIN OZGENC BIR ARADA Patronlar okulunun Çırağan sarayında düzenlenen toplantıda Gaziantep HÜRSİAD Sn.Başbakan Yrd.Bülent Arınç ile  2009 Peres tv ile ropörtaj 2009 İstanbul Yönetimiyle iftar yemeğinde Yeni Asya gazetesinin 40. yılı kutlaması Mehmet Kutlular ile. Tarım Bakanımız Mehdi Eker ile Dış Ticaretten sorumlu bakanımız Zafer Çağlayan ile Sn. Bakan Nihat ERGÜN ile Sn.Bakanımız Zafer Çağlayan ile HaliçKongre merkezinde Konferansta 2010 Sn. Devlet Bakanımız Hayati Yazıcı ile Ülke Tv Bloomberg HT Tv Haber 24 KOBİDER Heyeti AK Parti Genel Başkan Yrd. Ekrem Erdem'i Makanında ziyaret etti. Sn. Bakan Mustafa Demir'e Teşekkür plaketini başkanımız Nurettin Özgenç sundu Bayındırlık ve İskan Bakanlığını Ziyaret Şadi Kılıç ile Sayın Sanayive Ticaret Bakanımız Nihat ERGÜN İle 3. Dönem MÜSİAD Genel Başkanı Ömer BOLAT ile Mowenpic otel 2010 Ekonomi Gazeteciler Derneği Gecesi Gümüşhane Valiliğini Ziyaret Sayın Valimiz Enver Salihoğlu KOBİ'ler Finansman Toplantısı
2006 KOBİ Toplantısı Dış Ticaret Merkezi 2007 MÜSİAD İftarı 2007 Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanımız Sayın Zafer Çağlayan ile ABD Büyükelçisi Ross Wilson ile Cevahir Kongre Merkezinde
2008 KOBİDER Yönetim Kurulu Üyeleri İBB Florya Tesislerinde Kahvaltılı Toplantı Sonrası İBB Kadir Topbaş ile Çırağan Sarayı Toplantı 2008 Ekonomi Gazetecileri Derneği Toplantısı 2009 Tarım Zirvesi Arap İşadamları ile Fındık Konusunu Gündeme Taşıdık Başbakan Yrd. Sayın Ali Babacan İle Tarım Zirvesinde

 

 

 

 

KOBİDER: İTHAL DÜŞÜNCEYLE YERLİ ARABA YAPILMAZ





KOBİDER: İTHAL
DÜŞÜNCEYLE YERLİ ARABA YAPILMAZ



KOBİDER: YERLİ
OTOMOBİL YAPMAK İÇİN YERLİ DÜŞÜNMELİYİZ



KOBİDER: FASONCU
ANLAYIŞLA YERLİ ARABA İMAL EDİLEMEZ



Küçük
ve Orta Büyüklükteki işletmeler Derneği (KOBİDER) Başkanı Nurettin Özgenç, Bu
yılın başında Başbakan Erdoğan'ın ileri sürmesi ile bir anda ülke gündeminde tartışılan
yerli araba üretimi konusundaki gelişmeleri dernek olarak bizlerde dikkatle
izliyoruz. Yetkililerimizin ifadesine göre yerli otomobil için Türkiye'de 1
milyona yakın bir pazarın bulunduğu ve pazarın yüzde 20'sinin böylesine bir
üretime hazır olduğu belirtilmiştir. Hükümet, yerli otomobil üretilmesi
konusundaki çalışmalarını sürdürürken sektör temsilcileri de aracın imalinde
nasıl bir yol izleneceğini tartışıyor olması sevindirici bir gelişmedir. Geçte
olsa yerli otomobil konusunun tekrar gündeme gelmesi  bizleri de bihayli heyecanlandırmaktadır.



Türkiye'nin ilk yerli otomobili olan
Devrim;
araştırma,
geliştirme, tasarım, imalat, hatta imalat için gerekli makinelerin imali
safhaları da dahil olmak üzere dönemin kısıtlı imkânlarıyla 4,5 ay gibi bir zaman
içerisinde gerçekleştirildiği biliniyor. Günümüzde ise özel sektör ve kamu
elele vererek sekiz ayda Türkiye'nin ilk süratli amfibi gemisini yaptı. Aynı şekilde, Türk savunma sanayiinin en büyük
hayallerinden biri olan milli tank üretme
 projesi
ile
 ilk Türk muharebe
tankı Altay için düğmeye basıldı. Yani yerli gemi yapan, yerli tank Altay
projesini hayata geçirmeye çalışan Türkiye yeterli ve gerekli kaliteye sahip
otomobilini üretecek güçte olduğunun farkında olmalı. Avrupa'nın 6.
dünyanın 17. büyük ekonomisiyiz diyoruz ama yerli otomobilimiz dahi yok.
Bizlerde hala daha hangi firmanın distribütörlüğünü alabilmenin hesabını
yapıyoruz. Değişmeyen tek şeyin değişimin kendi olduğu unutmamalı. Başbakan
Erdoğan birilerinin yıllardır akıl edipte cesaret edemediğini çıkmış söylemiş.
Bize düşen bu temenninin gerçekleşebilmesi için destekleyici çalışmalar
yapmaktır.



Nurettin
Özgenç, Yerli otomobil konusunda Türkiye'nin en iddialı olduğu alanlardan
biride güçlü bir otomotiv yan sanayine sahip olması gerektiği bilinmeli.
Türkiye'de ki otomotiv yan sanayisinin gücü azımsanmayacak kadar büyük. Bu güç
yerli otomobil ile daha da ivme kazanabilir.



Yerli
otomobilin üretilebilmesi için satış, organizasyon ve servis ağı oluşturmada 3
milyar avroya yakın bir maliyetinin olacağı öngörülüyor. Maliyetler ve imalat
konusunda afaki rakamların ifade edilmesi ile daha şimdiden işi yokuşa sürmek istiyorlar.
Bu düşüncede olan kişilere şunu söylemek lazım bu işte gönlünüz yoksa açıkça
biz yokuz deyin.



Bazıları sanki bir yardımda, bir iyilikte
bulunacaklarmış gibi bir tavır takınırlar. Aslında böyle bir niyetleri yoktur.
Yapacakları, sadece söylemekten ibarettir. Bu tip davranış gösterenleri anlatan
atasözü de şudur: “Öpmeye meramı yok, yanağın nerde diye sorar.” Öpmeye niyeti
olan yanağın nerede diye sormaz! Birilerinin "Burada bilyalı rulman gibi
bazı parçalar var ki, bunları yerli olarak üretmek fevkalade pahalı olur"
demenin açıkça manası nedir anlamış değiliz. Süt içmek için evde inek beslemeye
gerek yok.



Özgenç,yerli otomobil üretilmemesinin en
büyük nedeni pazar payının ve marka olamamanın korkusudur. Bu korkuyu
üzerimizden atmalıyız. Fasoncu anlayıştan kurtulmalıyız. Artık günümüzde
fasoncu  anlayışın geçerliliği yoktur. Ülkeler
kendi markalarını oluşturarak dışa bağımlılıktan kurtulabilir. İş adamlarımız
girişimcilik, güven ve zor olanı yapmaya çalışma gibi işleri pas geçmemeli.
Marka olamama korkusu, tutunamama endişesi yüzünden bugüne kadar hep fason
üretim yaptık. Halbuki yerli otomobili ülkemiz milli duygularla öyle bir
sahiplenir ki, sadece Türkiye satışları onu marka yapmaya yeter.



Yerli marka, yerli dizayn, yerli imalat
otomobili ülkemiz için bir prestijdir. Yerli marka, yerli dizayn ve yüzde yüze
varan oranlarda yerli parça kullanılarak yerli otomobili elbette Türkiye yapar,
Türkiye'nin buna uygun yetişmiş insan gücü, sanayisi,yan sanayisi,
dizaynerleri, teknik destek verecek üniversiteleri vardır. Ancak bunu yapmak
için konu ile ilgili kurum ve kuruluşların, üniversitelerin ortak çalışma
yaparak kısa, orta ve  uzun vadeli bir
yol haritası yapması gerekir. Daha sonrası hükümet yerli marka otomobil için
gerekli olan vergi v.s desteği vermesi gerekir. Buraya kadar olan iş ve
işlemleri yapmak kolay en zoru sanayiciyi ikna etmektir, çünkü mevcut otomotiv
sanayicileri şu anda zaten otomobil üretiyor ve ürettiği otomobilleri
satıyorlar, bu nedenle otomotivciler böyle zahmetli bir işe girmek
istemedikleri için bahaneler üretiyorlar.



Nurettin Özgenç, Yerli
bir otomobilin üretilebilmesi için firmalarımızdan bir tanesi yeni bir marka,
yeni bir model ortaya koymak için 2.5,3 milyar Euro'luk yatırım yapmasını  beklemek yerine bu önemli konuyu
millileştirilerek halkında hedeflenen projeye katılımı sağlanmalı. Yerli
otomobil ile alakalı olarak tanıtımlar yapılıp projenin getirisi hakkında
ekonomik verilerin hesaplanıp hisse senedi çıkarıp halka arz edilmeli. Veya
Boğaziçi köprülerinin yapımında olduğu gibi yabancı firmalara "yap işlet
devret" modeliyle fabrika kurdurulmalı belirlenecek tarihe  kadar işlettikten sonra devrettiğinde de
özelleştirilmeli.



 

Geri Dön

   

 

Güncel Haberler
KOBİDER ile Secretcv.com işbirliği
KOBİDER ile Secretcv.com İnsan Kaynakları Sitesi arasında imzalanan protokol kapsamında, tüm üyelerimize çok özel bir kampanya sunuyoruz.

Yapılan anlaşmaya göre Secretcv.com’daki tüm ilan üyelik paketlerini size özel fiyatlarla alabilirsiniz.


Reklamlar
Secretcv.com doğru işe doğru insan felsefesinden yola çıkarak firmalar ve iş arayanları en doğru şekliyle buluşturmayı hedeflemektedir. Kullandığı teknolojisi ile firmalara, en doğru adaya ulaşmakta zaman, emek ve dolayısıyla tasarruf sağlamaktadır.
KOSGEB’den onay alan KOBİ’lere kredi imkanı Deniz’de.

ÇAĞLAYAN ŞUBESİ: 

Ender GÜRAL

Şube Müdürü

Çağlayan Mah. Vatan Cad. No:58/A Kağıthane/İSTANBUL
Direkt No: (0212) 233 33 81 Olimpa AVM Nadir Döviz ve Kıymetli Madenler A.Ş. 1997 yılında kurulmuştur. İstanbul Altın Borsası'nın 076 nolu üyesi olmuş ve İstanbul Altın Borsası'ndaki işlem hacmi hızla büyümüştür. Nadir Döviz ve Kıymetli Madenler A.Ş, İstanbul Altın Borsası 'ndaki işlem hacmini hızla yükseltmiş olup, daima ilk %10 içinde yer almaktadır. Firmamız Türkiye 'deki ilk ve tek ISO 9001 belgeli döviz bürosu olmanın haklı gururunu duymaktadır. NURETTİN kuyumculuk 22 Ayar Mega Model Bilezikler Hazır web sitesi denilince ilk akla basit bir dizayn ile tasarlanmış, altyapısı güçsüz, arama sonuçlarında görüntülenemeyen düşük fiyatlarda web siteleri gelir. Çizgi web tasarım olarak bu alışılagelmiş düzeni ortadan kaldırıyoruz. Kurumsal firmalar için hazırlamış olduğumuz hazır web sitesi tasarımı tamamen profesyonelce hazırlanmış olup, özel tasarım bir web sitesi ile arasında hiç bir fark bulunmamaktadır. kobider

 

 

Copyright 2009 - Design by PROCEEDSOFT www.proceedsoft.com
hafta hafta bebek gelişimi hafta hafta bebek gelişimi doktor

anne , bebek , bebek sağlığı , bebek gelişimi

malatya haber malatya haber malatya haber malatya haber malatya haber